فواید روغن های طبیعی برای زیبایی بی حد و مرز و درمان مشکلات پوستی

فواید روغن های طبیعی
چرا روغن های طبیعی را امتحان کنیم؟

آن‌ها به عنوان جایگزینی برای حالت دادن به مو، مرطوب کردن پوست، مبارزه با آکنه و تقویت ناخن‌ها معرفی می‌شوند. اگر به محصولات آرایشی و بهداشتی توجه داشته باشید این روغن‌ها را در بسیاری از محصولات پیدا خواهید کرد. برای اولین بار استفاده از آن‌ها ممکن است نیاز به آزمایش داشته باشید. پوست هر کس متفاوت است و به آزمون و خطا ختم می‌شود. در این قسمت از آموزش‌های یکتا به فواید روغن های طبیعی و درمان برخی از مشکلات پوستی اشاره خواهیم کرد.

درخت چای

روغن درخت چای

جوش‌های قرمز و ملتهب زمانی اتفاق می‌افتد که باکتری در منافذ شما به دام می‌افتد. تحقیقات نشان می‌دهد که روغن درخت چای به از بین بردن این باکتری‌ها کمک می‌کند. این عصاره برگرفته از برگ‌ها با خواص ضدباکتریایی و ضدمیکروبی، محلولی بی‌نظیر و قدرتمند برای پاک‌سازی و حتی درمان برخی بیماری‌ها به طور موضعی هست. حتی برای اهداف زیبایی هم در دنیا محبوبیت پیدا کرده است.

روغن آرگان

روغن آرگان

روغن آرگان که گاهی “طلای مایع” نامیده می‌شود، سرشار از آنتی اکسیدان‌هایی به نام پلی فنول است که می‌تواند با اثرات پیری مبارزه کند. متخصصان پوست همچنین می‌گویند اسیدهای چرب امگا 3 آن رشد کلاژن را تقویت کرده و پوست شما را حجیم می‌کند. فرقی نمی‌کند که پوست خشک، چرب یا معمولی داشته باشید.

بیشتر بخوانید:

با انواع پوست آشنا شوید

روغن آرگان همچنین موها را حالت می‌دهد، اما باعث ایجاد احساس چربی در آن نمی‌شود. در کنار روغن آرگان همچنان می‌توانید از سایر محصولات مراقبت از مو خود نیز استفاده کنید.

بابونه و نعناع

بابونه و نعنا

احتمالاً بابونه را به عنوان یک چای آرامش‌بخش در نظر می‌گیرید، اما روغن این گیاه شبه گل بابونه نیز می‌تواند پوست شما را آرام کند. متخصصان پوست آن را یک ضد التهاب و ضد عفونی کننده می‌نامند که قرمزی، تحریک و احتمال عفونت را کاهش می‌دهد. روغن نعناع نیز همان خاصیت تسکین دهنده را دارد.

نارگیل

روغن نارگیل

روغن نارگیل نوعی چربی است که به دلیل خواص سلامتی آن مورد توجه قرار گرفته است. خواص روغن نارگیل، از کاهش سطح کلسترول LDL تا بهبود عملکرد مغز در بیماران آلزایمر را شامل می‌شود، و این روغن با بسیاری از فواید سلامتی مرتبط است. در واقع پوست خشک و ترک خورده بیشتر در معرض عفونت، تحریک و واکنش‌های آلرژیک است. روغن نارگیل از آن محافظت می‌کند و آن را مرطوب می‌کند و لکه‌های پوسته‌دار و خشن را که همراه با بیماری‌های رایج مانند اگزما هستند، تسکین می‌دهد.

گل سرخ و هویج

 

ویتامین A را در بسیاری از محصولات مراقبت از پوست پیدا خواهید کرد. این یک “رتینوئید” است، یک ماده شیمیایی که به جایگزینی سلول‌های قدیمی پوست با سلول‌های جدید و ساخت کلاژن کمک می‌کند، که می‌تواند تغییرات رنگ ناشی از جای زخم و ترک‌های پوستی را کاهش دهد. دو روغن که به ویژه غنی از ویتامین A هستند: دانه گل رز و هویج می‌باشند. برخی از متخصصان پوست می‌گویند که آن‌ها به عنوان درمان آکنه و ضد پیری نیز مفید هستند.

رزماری و کرچک

روغن رزماری و کرچک

یک روغن گیاهی چند منظوره است که هزاران سال است که بین مردم محبوب بوده و از آن استفاده می‌کنند. روغن کرچک کاربردهای دارویی و صنعتی متعددی دارد. این روغن از دانه‌های کرچک به روش پرس سرد استخراج می‌شود. کرچک دارای اسیدهای چرب امگا ۹ و ویتامین E می‌باشد و باعث تقویت و افزایش رشد مو می‌شود. روغن کرچک یکی دیگر از درمان‌های خانگی محسوب می‌شود که گفته می‌شود ابروها و مژه‌ها را پرپشت می‌کند. قبل از اینکه آن را امتحان کنید، از متخصص پوست مشاوره بگیرید.

گیاه رزماری یک ماده شفابخش و معجزه‌گر برای پوست و مو می‌باشد. ممکن است تا به حال به مواد تشکیل دهنده محصولات پوست و مو توجه کرده باشید که به میزان زیادی در اکثر آن‌ها از این گیاه استفاده شده است. از گیاه رزماری در غذاها و سالادهای مختلفــی استفاده می‌شود که علاوه بر طعم و عطری که دارد باعث بالا رفتن ارزش غذایی و ویتامین رسانی به بدن می‌شود.

زیتون و آووکادو

روغن زیتون و آووکادو

ناخن‌های نازک یا شکننده دارید؟ برای یک راه حل ساده و کاملاً طبیعی، قبل از خواب کمی روغن زیتون یا آووکادو روی آن‌ها بمالید. روغن زیتون فواید زیاد و شگفت آوری برای تندرستــی و سلامت دارد. اگر یک وعده‌ی غذای سالم و سبک می‌خواهید یا به دنبال طعم دهنده‌ای برای سالاد خود هستید، روغن زیتون انتخاب خوبی است که با عطر و طعم متمایز خود به غذاهای کسل کننده، سحر و جادو می‌بخشد.

روغن آووکادو غنی از تیامین، ریبوفلاوین، ویتامین E، ویتامین A و اسید اولئیک و اسیدهای چرب ضروری و به همین دلیل خواص و فواید فراوانی دارد. از جمله خواص روغن آووکادو می‌توان به مواردی مانند پیشگیری از دیابت، کاهش کلسترول خون بالا، لاغری و کاهش وزن، بهبود زخم‌ها، ضد سرطان، جلوگیری از ریزش مو، حفظ سلامت ناخن، بهبود پسوریازیس و اگزما، رفع شوره سر، مرطوب کننده پوست و غیره اشاره کرد.

کنجد

از فواید روغن های طبیعی روغن کنجد

این روغن یک منبع غنــی از ویتامین E می‌باشد که می‌تواند خواص آنتی اکسیدانی زیادی برای محافظت از پوست از جمله پوست صورت در برابر نور آفتاب در مقابل اشعه UV خورشید داشته باشد و می‌توان از آن بعنوان یک ضد آفتاب خوب استفاده کرد. استفاده از این روغن بعد از اینکه پوست در معرض باد و اشعه UV آفتاب قرار گیرد می‌تواند در بهبود شرایط آن بسیار موثر باشد. همچنین بعد از استخر برای محافظت از پوست و خصوصاً کاهش عوارض کلر آب بر روی پوست صورت می‌توانید از روغن کنجد کمک بگیرید. این روغن برای جلوگیری از رشد سلول‌های سرطانی در پوست نیز مفید می‌باشد.

مارولا
از فواید روغن های طبیعی مارولا

این روغن از میوه درخت مارولا که بومی آفریقای جنوبی است، تهیه شده است و غنی و آبرسان است. روغن مارولا به عنوان “اکسیر جوانی” شناخته می شود. این روغن از مغزهای میوه مارولا استخراج می‌شود و رایحه‌ای آجیلی و گلی دارد. علاوه بر روغن، بسیاری از قسمت‌های دیگر درخت مارولا در طب عامیانه و برای پخت و پز در آفریقا استفاده می‌شود. این روغن به سرعت جذب پوست می‌شود.

منبع:

webmd.com

مریم تقی نژاد
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *