چگونه بهترین روتین مراقبت از پوست را برای مردان داشته باشیم ؟

اگر فکر می‌کردید که فقط زنان در مورد رژیم مراقبت از پوست خود سر و صدا می‌کنند، نمی‌توانید بیشتر از این در اشتباه باشید. امروزه، مردان نیز در مراقبت از آرایش خود و ایجاد روتین مراقبت از پوست مردان به همان اندازه کوشا هستند. حتماً متوجه شده اید که برخی از مردان اغلب پوست خود را در آینه بررسی می کنند و اقدامات احتیاطی را انجام می دهند تا مطمئن شوند که درست به نظر می رسد.

گاهی اوقات، حتی ممکن است در کشو مرطوب کننده های مادر یا همسرتان فرو بروید ! اما مردی که به پوست خود اهمیت می دهد سزاوار روتینی است که آن را به درستی انجام می دهد و روتینی دارد که به صورت سفارشی برای آن ساخته شده است، چه مشکلاتی مانند آکنه، تراشیدن جای زخم یا حتی پوست چرب . دقیقاً به همین دلیل است که ما راهنمای نهایی  را برای شما پسرانی که بدشان نمی آید کمی بیشتر به پوست خود توجه کنید، ارائه کرده ایم.

روتین مراقبت از پوست چیست؟

چه تنبلی محض باشد و چه بی‌اطلاعی از نوع پوست شما، بسیاری از مردان رژیم مراقبت از پوست با محصولات مناسب را نادیده می‌گیرند. وقت آن رسیده است که با رعایت یک روال منظم برای داشتن چهره ای سالم و شاداب، آن را تغییر دهید. بهترین راه برای مقابله با پوست های کدر و خشک ، شوره سر ریش، چربی بیش از حد یا فقط آکنه چیست؟ یک روال کارآمد مراقبت از پوست مردانه را با پاکسازی صورت خود، استفاده از اسکراب های صورت و تونرها برای مقابله با مشکلاتی مانند آکنه و جوش های سرسیاه و مرطوب کننده دنبال کنید.

1. پاک کننده

مطمئناً زمان در حال تغییر است و با توجه به اینکه شما برای مراقبت از ظاهر خود به این مدت زمان بیشتری می روید، به نظر می رسد پاکسازی یکی از ضروری ترین بخش های روتین مراقبت از پوست مردان باشد. از این گذشته، آفتاب، آلودگی و رطوبت هوا به راحتی می تواند چهره شما را خراب کند و باعث کدر شدن پوست شود. به همین دلیل است که هر مردی باید دستش را بگیرد.

2. لایه بردار

هفته ای یک یا دو بار به اسکراب صورت روی بیاورید تا پوستتان لایه برداری شود. این به خلاص شدن از شر سلول های مرده پوست، لکه ها، اسکارهای آکنه، جوش های سرسیاه و موارد مشابه کمک می کند. همچنین فولیکول های ریش را باز می کند و به موهای صورت شما اجازه می دهد بهتر رشد کنند.

3. تونر

اگرچه اکثر مردان تصور می کنند که استفاده از تونر بخشی غیر ضروری از رژیم مراقبت از پوست است، اما چندین مرد منافذ بزرگی دارند و این تنها یک تونر است که می تواند به کوچک شدن این منافذ و خلاص شدن از شر پوست چرب کمک کند. به همین دلیل است که باید از آن نوع بدون الکل آن استفاده کنید

4. مرطوب کننده

چه پوست خشک، چه چرب یا مختلط داشته باشید ، مرطوب کردن آن برای رژیم مراقبت از پوست شما بسیار مهم است. مقدار یک سکه مرطوب کننده برای هیدراته نگه داشتن پوست شما بیش از اندازه کافی است.

تغییر سبک زندگی

درست اصلاح کنید

از آنجایی که اصلاح بخشی جدایی ناپذیر از روتین مراقبت از پوست مردان است، باید به درستی انجام شود. برای اطمینان از خشک نشدن پوست شما در حین اصلاح، ژل اصلاح مرطوب کننده ای را انتخاب کنید که می تواند ناحیه را تسکین دهد. راه حل حتی ساده تر، اصلاح زیر دوش است، زیرا بخار منافذ را باز می کند و پوست را نرم می کند.

بنوش

مصرف زیاد آب تنها به تابستان محدود نمی شود. هنگامی که پوست شما خشک و خارش می کند، نشانه آن است که شما کم آب شده اید و نیاز به سوخت گیری دارید. این مشکل را با نوشیدن حدود سه لیتر آب در روز برطرف کنید..

از ضد آفتاب استفاده کنید

اشعه های UVA و UVB خورشید برای پوست مضر هستند و یکی از دلایل اصلی تیره شدن پوست شما هستند. با اجتناب از قرار گرفتن در معرض نور خورشید بین ساعت 11 صبح تا 3 بعد از ظهر و حتی زمانی که این کار را انجام می دهید، از کرم ضد آفتاب استفاده کنید. برای اینکه چرخشی شیک به آن ببخشید، می‌توانید کلاه و عینک آفتابی نیز انتخاب کنید تا از اشعه‌های خورشید جلوگیری کنید.

ماسک صورت

اگر می خواهید یک درمان خانگی آزمایش شده را امتحان کنید تا رنگ پوستی یکدست داشته باشید، یک بسته صورت از یک قاشق غذاخوری آبلیمو، یک قاشق غذاخوری تفاله گوجه فرنگی و دو قاشق غذاخوری ماست درست کنید. آن را روی صورت خود بمالید، بگذارید 30 دقیقه بماند و با آب گرم بشویید. ویتامین C موجود در آب لیمو و خواص قابض گوجه فرنگی با اثر خنک کنندگی ماست ترکیب می شود و پوست را روشن تر می کند. هر هفته این کار را تکرار کنید و به زودی پوست شما بدون لک خواهد یافت.

بهداشت اولیه

فراتر از هر چیز دیگری، حفظ یک حس اولیه بهداشت مهم است. این بدان معناست که هنگام تعریق صورت و گردن خود را بشویید، وقتی تیغ یا کارتریج خود را صاف کردید، دستان و تلفن همراه خود را تمیز نگه دارید زیرا می توانند باکتری ها را به راحتی منتقل کنند. رعایت اصول بهداشتی باعث می شود پوست شما شفاف، شاداب و سالم بماند.

منبع

مریم تقی نژاد
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *