8 نکته کلیدی و مفید محافظت از پوست در برابر سفید کننده و کلر در استخر ها

شنا یک تمرین عالی برای بدن کامل است که به جوانسازی ذهن نیز کمک می‌کند. اما چیزی که آزاردهنده است این است که شنا کردن در استخرهای عمومی می تواند مو و پوست شما را تحت تاثیر قرار دهد. دکتر نیودیتا دادو، متخصص پوست، موسس و رئیس مرکز پزشکی دادو، در توضیح اینکه چرا این اتفاق می‌افتد، می‌گوید: در برخی از استخرهای عمومی، سطح pH آب حتی یک بار در طول روز بررسی نمی‌شود. بررسی سطح pH استخر یک فعالیت است که باید هر دو ساعت یکبار انجام شود تا از آسیب به پوست و مو جلوگیری شود. کلر موجود در استخرها می‌تواند میکروب‌های ایجادکننده عفونت را از بین ببرد، اما همچنین به غدد چربی پوست (سبوم) آسیب می‌رساند که از خشک شدن پوست سر و پوست جلوگیری می‌کند.

قرار گرفتن در معرض کلر در استخرهای شنا می تواند منجر به پوسته پوسته شدن و خارش پوست شود و برای افرادی که پوست حساسی دارند، ممکن است باعث ایجاد جوش شود. بنابراین، دکتر نیودیتا توصیه می کند که اقدامات احتیاطی کافی را برای ایمن نگه داشتن پوست خود از اثرات مضر یک فعالیت بسیار سرگرم کننده انجام دهید.

 نکته اول: استخر

قبل از رفتن به استخر، بدن خود را به طور کامل مرطوب کنید. این به جلوگیری از اثرات خشک شدن آب کلردار کمک می کند. توجه داشته باشید که کلر و سفید کننده موجود در استخرهای شنا حتی می تواند مشکلات پوستی شدیدی مانند اگزما را تشدید کند.

از لوسیون بدن مخصوص شنا یا روغن هایی مانند روغن زیتون، روغن نارگیل یا روغن بچه استفاده کنید تا یک سد محافظ بین آب کلر و پوست ایجاد کنید تا جذب آن خنثی شود.

معرفی بهترین لوسیون های مورد استفاده:

یک محصول شگفت انگیز را کشف کنید که به شما در درمان آکنه و جوش های سر سیاه کمک می کند. لوسیون cleanance ضد جوش پوست چرب و جوش دار اون avene مرطوب کننده در برابر عیوب می تواند هر مشکل پوست مستعد آکنه را برطرف کند و در عین حال پاکسازی عمیقی را درست مانند یک لایه بردار ارائه می دهد. این محصول باعث از بین رفتن باکتری‌های ایجاد‌کننده‌ی آکنه می‌شود .

لوسیون بدن لوکس نارگیل و روغن آرگان کریتونز با حجم 500 میلی لیتر، یک آبرسان فوق العاده برای پوست می باشد.فرمولاسیون این لوسیون 90% از مواد طبیعی می باشد.محصولات برند اینکتو همگی گیاهی و طبیعی بوده و از ویژگی های مثبت این برند ضد خشونت علیه حیوانات و طرفداری از وگان است. روغن آرگان با دارا بودن اسید های چرب اشباع نشده سرشار از آنتی اکسیدان و امگا 3 و 9 می باشد که سبب نرمی، لطافت و آبرسانی پوست بدن می شود. لوسیون‌های بدن با داشتن روغن نارگیل حاوی ترکیبات آنتی‌اکسیدانی برای جلوگیری از نفوذ و تاثیر مخرب آلودگی هوا بر پوست می‌باشد.

لوسیون مرطوب کننده صورت اسید سالیسیلیک کریتونز (Creightons Salicylic Acid Soothing Lotion) فرموله شده با اسید سالیسیلیک (این ماده حاوی ترکیباتی است که اثرات ضد التهابی، لایه بردار و ضد باکتریایی ضدلک و ضد جوش خفیف دارند. بنابراین برای مراقبت از پوست خود می‌توانید از این ترکیب جادویی تحت نظر پزشک استفاده کنید.) یک لوسیون مرطوب کننده، سبک وزن برای کمک به آرامش و مراقبت از پوست است.

نکته دوم: استخر

قبل از شیرجه زدن در استخر، دوش بگیرید. این مهم است زیرا پوست خشک به سرعت آب کلر را جذب می‌کند و مواد شیمیایی به لایه‌های عمیق‌تر پوست می‌رسند و آسیب بیشتری ایجاد می‌کنند. ابتدا دوش گرفتن از جذب آب کلردار در پوست جلوگیری می کند. همچنین بعد از شنا سریع دوش بگیرید تا آب کلردار را بشویید.

نکته سوم: استخر

ویتامین C را به رژیم غذایی و مراقبت از پوست خود اضافه کنید. این آنتی اکسیدان قوی به محافظت از پوست در برابر آسیب اشعه ماوراء بنفش کمک می کند. همچنین می تواند با مهار تیروزیناز، آنزیم تولید کننده ملانین در پوست که منجر به تیره شدن پوست می شود، به کاهش برنزه شدن پوست کمک کند.

نکته چهارم: استخر

قبل از قرار گرفتن در معرض آفتاب از یک ضد آفتاب با کیفیت خوب استفاده کنید. کرم ضد آفتاب هنگام شنا از پوست در برابر اشعه های UVA و UVB محافظت می کند و همچنین یک لایه محافظ روی پوست ایجاد می کند و از تماس مستقیم آب استخر با پوست جلوگیری می کند. حداقل 15 تا 20 دقیقه قبل از ورود به استخر از یک کرم ضد آفتاب با طیف وسیع استفاده کنید و هر دو ساعت یک بار که زیر نور آفتاب هستید دوباره استفاده کنید.

ضدآفتاب spf50 cleanance پوست چرب و مستعد جوش دار یک ضد آفتاب سبک است که متناسب با نیازهای خاص پوست های چرب و مستعد آکنه است که به شدت به آفتاب حساس هستند.

همانطور که اتفاق می افتد، این فرمول، غنی شده با خواص آنتی اکسیدانی Pre-Tocopheryl و ویژگی های تسکین دهنده آب چشمه حرارتی Avène، محافظت بسیار بالایی در برابر UVA/UVB بدون برجای گذاشتن لایه ای چرب ارائه می دهد. در نتیجه پوست کاملا محافظت می شود و به زیبایی مات می شود. شما قادر خواهید بود از پوستی مخملی لذت ببرید که در تمام طول روز نرم و لطیف می ماند.

ضدآفتاب محافظت بالای spf30 اون avene به دلیل وجود فاکتور fluid  بیس تولیدش بر پایه آب است. از آنجایی که در تولید این محصول روغن بسیار کمی به کار رفته، باعث جذب بیشتر چربی می‌شود. همین موضوع باعث می‌شود که فلوییدهای ضد آفتاب برای پوست‌های چرب مناسب باشند. افرادی که پوستی مختلط، چرب یا جوش دار دارند بهتر است از این محصول به عنوان ضد افتاب استفاده کنند.

ضد آفتاب مناسب پوست خشک وحساس spf50 اون avene مناسب پوست خشک است. این ضد آفتاب دارای فیلترهای شیمیایی و ارگانیک و حاوی دارای آب چشمه گرم اون ،کمپلکس sunsitive است. همچنین دارای کمپلکس محافظتی در برابر طیف وسیع نور در مدت طولانی است. همانطور که می‌دانید رادیکال‌های آزاد عامل اصلی پیری پوست شناخته می‌شوند. این ضد آفتاب حاوی ویتامین E است که به عنوان یک آنتی‌اکسیدان فوق‌العاده از پوست شما در برابر رادیکال‌های آزاد مقابله می‌نماید.

زمانی که زیر نور آفتاب هستید، در معرض تابش دو نوع اشعه فرابنفش A و B قرار دارید که شدیدا آسیب‌زا هستند.SPF به صورت یک عدد هست مثلا SPF 15 که نشان می‌دهد ضدآفتاب تا چه اندازه از پوست شما در برابر نور فرابنفش B محافظت می‌کند. هرچه محصولی دارای SPF بالاتری باشد محافظت بیشتری هم دارد. در اینجا ما محصولی را به شما معرفی می کنیم که با spf50 بهترین کرم ضد افتابی هست که می تونید استفاده کنید .

نکته پنجم:

از بالم لب استفاده کنید زیرا گذراندن ساعات طولانی در آب تصفیه شده با کلر می تواند منجر به ترک لب و خونریزی شود.

نکته ششم:

هرگز پس از شنا پوست را با حوله مالش ندهید زیرا اصطکاک ایجاد شده می تواند سد رطوبت طبیعی پوست را مختل کند و همچنین پوست را تحریک کند.

نکته هفتم:

از استخرهای سرپوشیده خودداری کنید زیرا این استخرها اغلب به خوبی تهویه نمی شوند و گازهای ناشی از مواد شیمیایی را به دام می اندازند که می تواند مشکلات پوستی را تشدید کند.

نکته هشتم:

بدن خود را هیدراته نگه دارید تا پوست خود را نرم و لطیف نگه دارید. مصرف آب کافی نیز با دفع سموم به پاکسازی پوست کمک می کند.

پوست خود را به طور مرتب لایه برداری کنید تا سلول های مرده رنگدانه پوست از بین برود. این کار همچنین ظاهر پوست تیره و کدر را کاهش می دهد. برای شناگران معمولی، لایه بردارهای شیمیایی حاوی اسیدهای هیدروکسی گزینه خوبی هستند زیرا با از بین بردن سلول های مرده پوست عمل می کنند.

منبع:www.femina.in

مریم تقی نژاد
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *