9 تا بهترین روغن های گیاهی برای زیبایی مو

روغن مو پیاز

شواهد قوی وجود دارد که نشان می دهد استفاده از پیاز برای درمان موضعی مو می تواند به درمان ریزش مو کمک کند. سرشار از مواد مغذی مانند گوگرد، ویتامین C، B9 (فولات)، B6، پتاسیم و بسیاری از ترکیبات دیگر، فواید زیبایی پیاز با ریشه‌های قوی‌تر مو، رشد سریع‌تر مو و بهبود کلی ظاهر یال شما مرتبط است.روغن مو

 

مزایا: هنگامی که به شکل روغن استفاده می شود، این داروی قوی می تواند به عنوان یک درمان قوی ضد التهابی، قارچ کش، آنتی اکسیدان و ضد باکتری برای پوست سر و موهای شما عمل کند.

بهترین برای: کسانی که از موهای خشک و شکننده رنج می برند، و برای کسانی که به دنبال  رشد مجدد موهای از دست رفته هستند بسیار عالی است، زیرا رشد فولیکول های مو را احیا می کند. همچنین برای کسانی که می خواهند چگالی را به دست آورند عالی است.

استفاده از آن: می توانید آن را مستقیماً روی موها و پوست سر خود بمالید و بگذارید یک شب بماند. همچنین، می توانید از آن برای درمان حالت دهنده عمیق استفاده کنید. موهای خود را با روغن آغشته کنید و قبل از شستن موها را با یک حوله داغ به مدت 20 دقیقه بپوشانید.

 

روغن سیاه دانه

خوشبختانه، یک درمان طبیعی به نام روغن سیاه دانه وجود دارد که می تواند به جلوگیری و بازیابی ریزش و طاسی مو کمک کند. همچنین به عنوان روغن سیاه دانه، روغن سیاهدانه یا زیره سیاه شناخته می شود. حاوی آنتی اکسیدان ها و خواص ضد التهابی است که به مبارزه با بیماری های پوستی ناشی از باکتری ها و قارچ ها، پروتئین ها، آلکالوئیدها و ساپونین ها برای تقویت رشد مو کمک می کند.

مزایا: مهمترین آنها این است که رشد مو را مستقیماً از فولیکول ها بهبود می بخشد. کاهش ریزش مو ، تسکین وضعیت پوست سر، تحریک رشد مجدد مو، تقویت گردش خون و جلوگیری از سفیدی.

بهترین برای: همه انواع مو. به ویژه برای کسانی که از طاسی و از دست دادن تراکم رنج می برند عالی است.

استفاده از آن: 2 قاشق غذاخوری را در یک کاسه بریزید و روی پوست سر خود ماساژ دهید، بیشتر روی مناطقی که در حال ریزش مو هستید تمرکز کنید. موهای خود را به مدت 30 دقیقه بپوشانید و با آب گرم بشویید. برای بهترین نتیجه می توانید 2-3 بار در هفته استفاده کنید.

 

روغن چریش

روغن چریش یکی از محصولات متعدد درخت چریش است. گزارش شده است که دارای خواص ضد میکروبی، ضد قارچی و ضد انگلی است که برای درمان بیماری ها از سر تا پا استفاده می شود. اعتقاد بر این است که وقتی روی مو و پوست سر استفاده می شود، روغن چریش با از بین بردن باکتری های منبع پوسته ها به عنوان یک ضد شوره طبیعی عمل می کند.

مزایا: التهاب پوست سر را تسکین می دهد، شوره سر را درمان می کند، موخوره را صاف می کند.

بهترین برای: به طور کلی، هر کسی که دارای شوره سر یا خارش پوست سر باشد، از روغن چریش سود می برد. روغن چریش برای موهای به خصوص نازک توصیه نمی شود، زیرا می تواند موها را سنگین کند.

استفاده از آن: استفاده روزانه بی‌خطر است، اما باید قبل از استفاده از روغن‌های حامل مانند نارگیل و بادام روی مو و پوست سر رقیق شود. همچنین با روغن جوجوبا یا زیتون به خوبی کار می کند تا تحریک احتمالی را کاهش دهد.

 

 روغن اسطوخودوس

 

استخراج شده از گل اسطوخودوس، اسانسی است که کاربردهای زیادی دارد. تحقیقات نشان می دهد که این ماده همچنین باعث رشد مو می شود و باعث می شود موها پرتر و ضخیم تر به نظر برسند. این به افزایش تعداد فولیکول های مو کمک می کند و به دلیل خواص ضد میکروبی و ضد عفونی کننده شناخته شده است. هنگامی که با روغن حامل ماساژ داده می شود ، می تواند گردش خون را در پوست سر بهبود بخشد و ریزش مو را کاهش دهد.

مزایا: مهمترین آنها این است که رشد مو را مستقیماً از فولیکول ها بهبود می بخشد. پوست سر را مرطوب می کند و تولید سبوم در پوست سر را متعادل می کند. روغن اسطوخودوس همچنین برای کاهش استرس شناخته شده است.

بهترین برای: همه انواع مو، به خصوص آنهایی که تمایل به داشتن موهای چرب در جلو و پشت و پوست سر خشک در نواحی دیگر دارند.

استفاده از آن: این یک روغن ضروری است، بنابراین بهتر است با روغن حامل مانند روغن نارگیل یا زیتون استفاده شود. بهتر است آن را مستقیماً روی مو یا پوست سر استفاده نکنید. می توانید حدود 10 قطره روغن اسطوخودوس را در دو قاشق غذاخوری روغن حامل مخلوط کرده و روی پوست سر ماساژ دهید. یک شب آن را نگه دارید.

 

روغن علف لیمو

این یکی دیگر از ضروریات یک گیاه بسیار معطر است. حاوی بسیاری از ویتامین ها و مواد معدنی است که برای مو مفید است. روغن بادرنجبویه خواص درمانی نیز دارد، از جمله تسکین درد و استرس. فولیکول های مو را تقویت می کند و ریزش مو را کاهش می دهد.

مزایا: این اسانس دارای خواص ضد قارچی و ضد ویروسی است و در بهبود خشکی پوست سر و کاهش شوره سر موثر است. همچنین از ریزش مو جلوگیری می کند و به موها درخشندگی سالم می بخشد.

بهترین برای: ایده آل برای انواع مو، اما برای کسانی که پوست سر خشک دارند و استرس دارند بسیار مفید است.

استفاده از آن: فقط 10 قطره روغن بادرنجبویه را به دو قاشق غذاخوری روغن حامل مانند روغن نارگیل یا زیتون اضافه کنید و روی موها و پوست سر ماساژ دهید. بگذارید یک شبه بماند. همچنین می توانید چند قطره به بطری شامپو یا نرم کننده خود اضافه کنید. مراقب باشید که روغن های ضروری را مستقیماً بدون حامل به پوست سر یا پوست خود نمالید.

 

 روغن کنجد روغن مو

استخراج شده از دانه های کنجد محبوب، برای بسیاری از داروهای آیورودا برای رشد مو استفاده می شود. خاصیت ضد میکروبی دارد و عفونت های پوست سر را درمان می کند. سرشار از ویتامین E است و برای پوست و مو عالی است.

مزایا: موها را حالت می دهد، پوست سر را تغذیه می کند و شوره سر را درمان می کند و رشد مو را تقویت می کند.

ایده آل برای: این برای همه انواع مو مناسب است، اما برای کسانی که به دنبال رشد مجدد موهای از دست رفته هستند و می خواهند براقی براق داشته باشند، عالی است.

استفاده از آن: روغن کنجد بهتر است گرم استفاده شود. می توانید روغن را گرم کرده و روی مو و پوست سر استفاده کنید. بگذارید یک شب روی آن بماند. می توانید چند برگ کاری را به روغن یا گیاهان خود مانند براهمی یا آملا نیز اضافه کنید.

 

روغن درخت چای

اسانس کمتر شناخته شده ، این یکی از مواد تشکیل دهنده چندین محصول مراقبت از بدن، مو و پوست است. دارای خواص پاک کنندگی قوی، ضد باکتریایی و ضد میکروبی است.

مزایا: با استفاده مناسب، می توانید فولیکول های مو را با این روغن جدا کرده و رشد مو را افزایش دهید. همچنین به دلیل توانایی های تسکین دهنده و تسکین دهنده آن شناخته شده است.

ایده آل برای: با همه انواع مو کار می کند، اما اگر به روغن های ضروری قوی حساسیت دارید از آن اجتناب کنید. برای کسانی که می خواهند فولیکول ها و تارهای مو را ترمیم کنند ایده آل است.

استفاده از آن: سه قطره روغن درخت چای را با دو قاشق غذاخوری روغن حامل مخلوط کنید. آن را به موها و پوست سر خود بمالید و بعد از نیم ساعت بشویید. همچنین می توانید 10 قطره روغن درخت چای را در بطری شامپو یا نرم کننده خود مخلوط کرده و به طور منظم از آن استفاده کنید.

 

روغن کرچک روغن مو

 

این روغن چسبناک غلیظ دارای خواص بسیار زیادی است. سرشار از ویتامین E، پروتئین و مواد معدنی است که روی موهای شما معجزه می کند. این به خلاص شدن از شر شوره سر کمک می کند و اسید ریسینولئیک موجود در آن می تواند به تسکین التهاب پوست سر کمک کند.

مزایا: روغن کرچک نه تنها موها را مرطوب و نرم می‌کند، بلکه به حفظ سطح رطوبت و کمک به گردش خون کمک می‌کند که منجر به رشد سریع‌تر مو می‌شود.

بهترین برای: کسانی که از خشکی و پوسته پوسته شدن پوست سر رنج می برند.

استفاده از آن: آن را به خوبی روی پوست سر بمالید و روی موها بمالید، بگذارید یک شب بماند و روز بعد آن را کاملا بشویید. استفاده منظم از روغن کرچک به شما موهایی سالم، پرپشت، درخشان و مرطوب می دهد. همچنین می توانید آن را به نسبت مساوی با روغن کنجد مخلوط کنید تا ویسکوزیته آن کاهش یابد. فقط دو روغن را در یک کاسه مخلوط کنید، آن را کمی گرم کنید و به مو و پوست سر بمالید.

 

روغن رزماری روغن مو

شما باید این روغن را با استفاده از گیاهان دارویی و روغن حامل درست کنید. برای رشد مو عالی است. قرن هاست که در بسیاری از فرهنگ ها برای بهبود رشد مو و به تاخیر انداختن شروع سفیدی مو استفاده می شود.

مزایا: روغن رزماری باعث تحریک گردش خون در پوست سر می شود. شستشوی روزانه با طراوت برگ های رزماری که در آب جوشانده شده است، رنگ مو را نیز حفظ می کند.

ایده آل برای: همه انواع مو، به ویژه برای موهای ضخیم با رنگ غنی.

استفاده از آن: مقداری روغن زیتون یا نارگیل را با برگ های رزماری تازه یا خشک گرم کنید. اجازه دهید روغن عصاره گیاه را حفظ کند، خنک شود و سپس صاف کنید. می توانید این روغن را ذخیره کرده و یک شب آن را روی موهای خود استفاده کنید.

در مقاله “6 تا از بهترین روغن های طبیعی برای رشد و ضخامت مو” به روغن های مختلفی برای براق تر و زیباتر شدن موهای خود اشاره کرده ایم!

مریم تقی نژاد
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *