مزایای استفاده از مرطوب کننده برای پوست های چرب در طول روز

آیا در پایان روز صورت شما بیش از حد چرب یا براق می شود؟ آرایش شما خیلی سریع از بین می رود؟ آیا فکر می کنید پوست مستعد آکنه دارید ؟ اگر به هر یک از این سؤالات پاسخ «بله» بدهید، واضح است که شما پوست چرب دارید. بنابراین، از چربی دوری نکنید و فقط آن را در آغوش بگیرید. اگر پوست چرب دارید، مهم است که بهترین مرطوب کننده برای پوست های چرب را پیدا کنید که برای شما مفید باشد. 

مهم نیست که پوست شما چقدر چرب می شود، استفاده از مراقبت از پوست مناسب همیشه ضروری است. برخی از مردم می توانند آن را به عنوان یک موهبت ببینند، در حالی که برخی دیگر ممکن است آن را به عنوان یک نفرین ببینند – ناشی از این فکر که این محصولات می توانند جوش ها را تشدید کنند. به همین دلیل است که اکثر دختران زیبایی از استفاده از مرطوب کننده متنفرند، با این فرض که می تواند منجر به آکنه، جوش یا فقط چربی بیشتر در پوست شود .

با این حال، این درست نیست، درک درم شما و تطبیق آن با مرطوب کننده مناسب به پوستی طبیعی درخشان، شبنم دار و صاف می انجامد. و اگر می‌خواهید بدانید کدام مرطوب‌کننده برای پوست‌های چرب، مخصوصاً در ایران ، بهترین است، ما شما را تحت پوشش قرار داده‌ایم. ما تمام دانه‌ها را روی بهترین مرطوب‌کننده برای پوست‌های چرب در هند می‌ریزیم و سنگ تمام نمی‌گذاریم.

برای شروع، اگر می‌پرسید بهترین مرطوب‌کننده برای پوست‌های چرب مستعد آکنه کدام است، می‌توانید به دنبال یک مرطوب‌کننده سبک وزن و بدون چربی باشید که بدون انسداد منافذ، آبرسانی می‌کند. بهترین مرطوب کننده به متعادل کردن چربی های طبیعی پوست کمک می کند و صورت شما را صاف و شاداب می کند. بنابراین، پوست چرب خود را در آغوش بگیرید و با بهترین مرطوب کننده صورت برای پوست های چرب، از آن مراقبت کنید که شایسته آن است.

اسکرول کنید.

مشخص کنید که آیا پوست چرب دارید یا خیر

اگر می خواهید نوع پوست خود را تعیین کنید، می توانید یک آزمایش ساده انجام دهید. با شستن و خشک کردن کامل صورت خود شروع کنید. بعد از حدود یک ساعت، یک دستمال تمیز بردارید و به آرامی آن را روی نواحی مختلف صورت خود از جمله پیشانی، گونه ها، بینی و چانه فشار دهید. بسته به آنچه روی بافت می بینید، می توانید نوع پوست خود را تشخیص دهید .

اگر بافت تمیز به نظر می رسد و هیچ پوسته یا لکه های روغنی قابل توجهی وجود ندارد، احتمالاً نوع پوستی طبیعی دارید. با این حال، اگر پوسته پوسته‌ای روی بافت مشاهده کردید، ممکن است پوست شما خشک شده باشد. اگر لکه های روغنی قابل مشاهده روی بافت وجود دارد، احتمالاً پوست شما چرب است . از سوی دیگر، اگر متوجه لکه‌های چربی فقط در ناحیه T (پیشانی، بینی و چانه) شدید، اما نه روی گونه‌ها، ممکن است نوع پوست شما مختلط باشد. با انجام این آزمایش، می توانید درک بهتری از نوع پوست خود به دست آورید.

3 مزیت برتر استفاده از مرطوب کننده برای پوست های چرب در طول روز

تولید چربی را محدود می کند

برخلاف تصور رایج، مرطوب‌کننده‌ها پوست چرب را بیشتر چرب نمی‌کنند – و این چیزی است که همه ما باید بشنویم. کنترل تولید سبوم با استفاده از مرطوب کننده صورت برای پوست کمک می کند. پس از پاکسازی، صورت خود را مرطوب کنید تا رطوبت از دست رفته جایگزین شود. علاوه بر این، به جلوگیری از فعالیت بیش از حد غدد چربی کمک می کند. و از این رو، استفاده از یک مرطوب کننده برای پوست های چرب، پوست شما را هیدراته، هیدراته نگه می دارد و از مشکلات پوستی جلوگیری می کند.

از منافذ محافظت می کند

خوب، اگر نمی‌دانستید – حالا می‌دانید… بسیاری از خاک، گرد و غبار و آلاینده‌ها بلافاصله در معرض پوستی قرار می‌گیرند که مرطوب نشده است. در نتیجه منافذ شما ممکن است مسدود شود، که می تواند باعث آسیب پوست و شیوع آن شود . در این صورت با مرطوب کردن پوست خود، ممکن است از نفوذ هر گونه آلودگی به منافذ خود جلوگیری کنید و مزایای رطوبت را به حداکثر برسانید.

پیری را به تاخیر می اندازد

بر کسی پوشیده نیست که پوست کم آب زودتر پیر می شود. به همین دلیل است که مرطوب کردن منظم باعث می شود پوست شما نرم و صاف به نظر برسد. با این حال، صادقانه بگویم، مرطوب‌کننده‌های پوست چرب نمی‌توانند به طور کامل اثرات پیری را معکوس کنند، اما به تعویق افتادن چین و چروک و خطوط ریز کمک می‌کنند. بنابراین، اگر محبوس نگه داشتن جوانی در دستور کار شماست، لحظه ای  مرطوب کردن خود را به تاخیر نیندازید.

سوالات متداول در مورد مزایای استفاده از مرطوب کننده برای پوست های چرب در طول روز

Q1 آیا مرطوب کننده می تواند باعث جوش شود؟

A1. اگر نوع اشتباهی از مرطوب کننده را انتخاب کنید، به طور بالقوه می تواند منافذ شما را مسدود کرده و باعث ایجاد جوش شود. به دنبال مرطوب کننده هایی باشید که برچسب غیر کومدون زا دارند، به این معنی که به طور خاص برای مسدود کردن منافذ ساخته شده اند. از مرطوب‌کننده‌های سنگین و مبتنی بر روغن اجتناب کنید و در عوض از فرمول‌های سبک وزن و مبتنی بر آب استفاده کنید که اثر چربی روی پوست شما باقی نمی‌گذارد.

Q2 چند بار باید در طول روز از مرطوب کننده برای پوست های چرب استفاده کنم؟

A2. توصیه می شود حداقل یک بار در روز از مرطوب کننده برای پوست های چرب استفاده کنید، ترجیحاً صبح ها پس از تمیز کردن پوست. اگر پوست به خصوص چرب دارید، ممکن است از استفاده از مرطوب کننده دو بار در روز.یا استفاده از ورقه های جاذب روغن در طول روز برای کمک به کنترل درخشش بهره مند شوید. با این حال، مرطوب کردن بیش از حد نیز می تواند باعث مشکلات پوستی شود، بنابراین مهم است که تعادل مناسب برای نوع پوست خود را پیدا کنید.

Q3 آیا استفاده از مرطوب کننده می تواند باعث شود پوست من چرب به نظر برسد؟

A3. خیر، اگر مرطوب کننده مناسب با نوع پوست خود انتخاب کنید، نباید پوست شما را چرب به نظر برساند. از این رو، پیشنهاد می کنیم – به دنبال فرمول های سبک وزن و با جذب سریع باشید که اثری براق روی پوست شما باقی نگذارند.

منبع

مریم تقی نژاد
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *