نکاتی در سبک زندگی در مورد چگونگی درخشان کردن پوست

ما نکاتی را با شما در میان می‌گذاریم تا درخشان کردن پوست را به‌طور طبیعی انجام دهید و ظاهری بی‌عیب و نقص داشته باشید.

حتما هیدراته بمانید

همه ما آن را شنیده ایم. اما بیایید آن را ادامه دهیم. پوست شما بیشتر آب است. پوست شما در صورت از دست دادن آب مستعد آسیب است.

اگر هر روز 2 تا 3 لیتر آب بنوشید، شگفت زده خواهید شد که چقدر پوستتان زیبا می شود! هنگامی که آبرسانی می شود، پوست شما نه تنها می درخشد، بلکه احساس نرمی و لطافت نیز می کند.

چگونه پوستی درخشان داشته باشیم 

 

از غذاهای مغذی پوست استفاده کنید  درخشان کردن پوست

اگر میوه ها و سبزیجات زیاد بخورید، بدن شما ویتامین ها و آنتی اکسیدان های بیشتری دریافت می کند. دوری از غذاهای فرآوری شده غرق در مواد نگهدارنده و خوردن چربی های سالم مانند روغن ماهی، ممکن است به ظاهری سالم تر منجر شود.

سیگار نکشید و الکل ننوشید

وقتی سیگار می کشید، روند طبیعی پیری را تسریع می کنید و در نتیجه پیرتر به نظر می رسید. الکل بدن را از ویتامین A تخلیه می کند. کلاژن که برای سلامت پوست ضروری است توسط ویتامین A تحریک می شود. کمبود ویتامین A باعث پیری سریع پوست می شود.

7000 ماده شیمیایی سیگار را تشکیل می دهند و برخی از آنها باعث سرطان می شوند. شما همچنین در معرض خطر پسوریازیس هستید، یک بیماری پوستی که باعث ایجاد لکه‌ها، قرمزی و تغییر رنگ می‌شود.

یک شب راحت بخوابید

خواب کافی به گردش سلولی کمک می کند. سعی کنید هر شب ۷ تا ۸ ساعت بخوابید. کم خوابی می تواند باعث پف چشم و سیاهی زیر چشم شود.

پوست از پروتئینی به نام کلاژن ساخته شده است. خواب کافی باعث تحریک تولید کلاژن می شود. در نتیجه پوست شما جوان تر و حجیم تر به نظر می رسد.

مصرف کافئین خود را کاهش دهید  درخشان کردن پوست

وقتی بیش از حد کافئین مصرف می کنیم، بدن ما بیش از حد معمول آب از دست می دهد. این باعث کم آبی پوست ما می شود و توانایی آن برای دفع سموم از بدن را کاهش می دهد. اگر می خواهید پوستی سالم داشته باشید، سعی کنید مصرف کافئین خود را کاهش دهید.

به طور منظم تمرین کن

یک تمرین خوب کمک می کند تا پوست کدر و خسته روشن تر و سالم تر به نظر برسد. ورزش گردش خون را تقویت می کند و اندورفین ترشح می کند تا به پوست شما درخشندگی سالم بدهد.

چگونه پوستی درخشان داشته باشیم 

 

کوتاه‌تر دوش بگیرید

شما می توانید با استفاده از گرما و بخار که باعث ترشح سموم می شود، منافذ پوست را باز کنید. اما اگر برای مدت طولانی از آب گرم استفاده کنید، پوست خشک و کدر خواهید داشت. پوست خود را زیاد در معرض آب داغ قرار ندهید.

درمان های خانگی برای داشتن پوستی درخشان

مواد زیادی در آشپزخانه شما وجود دارد که می تواند پوست شما را زیبا کند. در واقع بسیاری از این درمان‌ها را می‌توان به دوران باستان ردیابی کرد.

عسل

عسل را مستقیماً روی صورت و گردن خود بمالید. فقط مطمئن شوید که پوست مرطوب است. بعد از یک دقیقه ماساژ با آب ولرم بشویید.

آلوئه ورا

ژل آلوئه ورا را می توان به تنهایی یا در ترکیب با عسل یا لیمو برای داشتن پوستی درخشان استفاده کرد.

چگونه پوستی درخشان داشته باشیم 

 

زردچوبه

چند قطره گلاب و نصف قاشق چای‌خوری پودر زردچوبه را می‌توان با هم مخلوط کرد تا خمیری نرم به دست آید. بگذارید حداقل 10 دقیقه روی صورت و گردنتان بماند تا خشک شود. برای شستن آن از آب خنک استفاده کنید.

لیمو

وقتی لیمو با شکر، عسل یا پودر قهوه ترکیب شود، می تواند به لایه برداری پوست کمک کند.

سیب زمینی

با مخلوط کردن آب سیب زمینی با عسل ماسک صورت درست کنید. بعد از 15 دقیقه آبکشی کنید.

پوست سالم و هیدراته معمولا به طور طبیعی درخشان است. بهترین راه برای رسیدن به آنجا تغییر تدریجی روال مراقبت از پوست و همچنین رژیم غذایی و سبک زندگی است.

منبع

مریم تقی نژاد
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *