فواید استفاده از روغن‌های طبیعــی برای پیشگیری از ریزش مو

پیشگیری از ریزش مو با روغن های طبیعی

داشتن ظاهری زیبا آرزوی هر شخصی است. یکی از لازمه‌های داشتن ظاهر زیبا پوست و مو مناسب می‌باشد. امروزه نگهداری و مراقبت از پوست و مو به دلیل شرایط حاکم جوی امری سخت تلقی می‌شود. از این رو ریزش مو دلایل متعددی دارد که ما در مقاله قبل در این خصوص صحبت کردیم در این بخش از آموزش‌های یکتا آنلاین قصد داریم راه حل‌هایی برای جلوگیری از ریزش مو و یا پیشگیری آن را در اختیارتان قرار دهیم پس در ادامه همراه ما باشید…

استفاده از روغن‌های طبیعی برای مرطوب کردن مو

ماساژ دادن سر با استفاده از روغن باعث افزایش گردش خون و پیشگیری از ریزش مو می‌شود که ممکن است رشد مو را بهبود بخشد. مالیدن روغن به پوست سر نیز ممکن است از شوره سر جلوگیری کند. با استفاده از مراحل زیر روغن کاری سر را انجام دهید:

  • روغن را روی پوست سر خود بمالید و با نوک انگشتان با حرکات دورانی ماساژ دهید.
  • روغن باقیمانده کف دست خود را به موهای خود بمالید.
  • سرتان را با حوله یا کلاه دوش بپوشانید و بگذارید یک شب بماند.
  • روز بعد موها را در حالی که خشک هستند شامپو بزنید، به طور کامل آبکشــی کنید.
  • در وضعیت عادی می‌توانید از روغن نارگیل به عنوان نرم کننده استفاده کنید.
فواید روغن کردن مو

روغن‌ها نقش مهمی در محافظت از مو در برابر سایش و پارگی سطح پوست دارند. چرب کردن منظم موها، خستگی رطوبتــی یا تورم و خشکی مو را کاهش می‌دهد. روغن‌ها با پر کردن شکاف بین سلول‌های کوتیکول از فولیکول در برابر سورفکتانت‌ها محافظت می‌کنند. روغن‌ها به سلامت پوست سر کمک می‌کنند. وقتی پوست سر را به آرامی ماساژ می‌دهید به لایه‌برداری و گاهی اوقات به کاهش ریزش مو کمک می‌کنید.

روغن‌ها دارای اسیدهای چرب هستند که به جایگزینی لیپیدهای مو کمک می‌کنند. این‌ها به دلیل درمان‌های شیمیایی، طراحی شده یا حتی آلودگی را از بین می‌برند. لیپیدها نقش بسیار مهمی در سالم به نظر رسیدن موها دارند. آن‌ها به حفظ درخشندگی مو کمک می‌کنند. روغن‌ها به تقویت ساقه مو کمک می‌کنند، به خصوص در مواجه با موهای وز و خشک. زمانی که روغن در طول شب در مو باقی بماند بسیار مفید است.

بیشتر بخوانید:

مکمل‌های شگفت انگیز برای مراقبت از پوست و مو آقایان و خانم‌ها

چه روغنی برای پیشگیری از ریزش مو باید استفاده کرد؟

روغنی که استفاده می‌کنید به نیاز موهای شما بستگی دارد. انواع روغن‌ها ویتامین‌های مختلفــی دارند و با استفاده مستقیم از این روغن‌ها، ساقه مو تقویت می‌شود. برای درمان کامل، قبل از استفاده از روغن روی موهای خود یک آزمایش انجام دهید. بطوری که مقداری از روغن را به پوست سر بمالید تا مطمئن شوید که به این روغن آلرژی ندارید.

روغن‌های مورد استفاده ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • نارگیل
  • کنجد
  • بادام
  • آرگان
  • رزماری
  • ماهی
  • مورینگا
  • اسطوخودوس
1. نارگیل

روغن نارگیل منبع قابل اعتماد حاوی اسیدهای چرب به نام اسید لوریک است که به داخل ساقه مو نفوذ کرده و ریزش پروتئین مو را کاهش می‌دهد. بسته به نوع موی شما این روغن را می‌توان قبل یا بعد از شستن موها استفاده کرد. اگر موهایتان چرب است، می‌توانید یک شبه یا چند ساعت قبل از شستن موهایتان، درمان را انجام دهید. اسید چرب اصلی آن، اسید لوریک است.

روغن نارگیل

میل ترکیبی بالایی با پروتئین مو دارد به این معنی که به پروتئین متصل می‌شود و به راحتی می‌تواند به داخل ساقه مو نفوذ کند. این باعث می‌شود که یکی از بهترین روغن‌ها برای کاهش ریزش پروتئین از موهای آسیب دیده باشد. این روغن با وزن مولکولی کم، سبک بوده و به راحتــی می‌تواند به ساقه مو نفوذ کند. روغن نارگیل می‌تواند حالت‌دهنده عمیق داشته باشد، محافظت طبیعــی را ارائه دهد و به طور کلی برای انواع موها انتخاب خوبی است.

2. بادام

روغن بادام

وزن روغن بادام از روغن کنجد سبک‌تر است، اما کمی غلیظ‌تر از روغن نارگیل است. این روغن حاوی ویتامین‌های B، K و E است. ویتامین E می‌تواند استرس اکسیداتیو را کاهش دهد. یک مطالعه منبع معتبر افزایش 34.5 درصدی رشد مو را در افرادی که به مدت 8 ماه ویتامین E را به صورت خوراکی مصرف کردند، نشان داد، اگرچه توجه به این نکته مهم است که نتایج، ممکن است زمانی که مستقیماً روی موها استفاده می‌شود بسیار متفاوت باشد.

3. کنجد

روغن کنجد که برای انواع موها ایده‌آل است، وز شدن مو را کاهش می‌دهد. این ماده سرشار از ویتامین B1، کلسیم، مس، فسفر، آهن، منیزیم، منگنز و روی است. روغن کنجد همچنین حالت دهنده عمیقی به پوست سر می‌دهد و ساقه مو را صاف می‌کند. خواص ضد باکتریایی و ضد قارچی آن ممکن است به جلوگیری از شوره سر کمک کند.

4. آرگان

آرگان معمولاً به عنوان روغن مراکشی شناخته می‌شود. این روغن سرشار از ویتامین A، C، E، آنتی اکسیدان‌ها و اسیدهای چرب امگا 3 است. این روغن به عنوان یک حالت دهنده طبیعی عمل می‌کند و به تقویت مو کمک می‌کند.

5. رزماری

این روغن یک اسانس معمولی است که مردم از آن برای تقویت رشد مو و کاهش ریزش مو استفاده می‌کنند. رزماری منبع معتبری برای تحریک رشد موهاست و حتی می‌توان از آن برای درمان آلوپسی آندروژنیک استفاده کرد.

طریقه مصرف

چند قطره رزماری را در یک روغن حامل، مانند آرگان مخلوط کنید و قبل از آبکشــی آن را روی موها و پوست سر خود ماساژ دهید. می‌توانید این کار را چند بار در هفته انجام دهید. همچنین می‌توانید روزانه چند قطره رزماری را به شامپو و نرم کننده خود اضافه کنید. با این حال، نباید روغن‌های ضروری را مستقیماً روی پوست استفاده کنید و همیشه باید آن‌ها را در روغن حامل یا شامپو مخلوط کنید.

6. ماهی

مصرف اسیدهای چرب امگا می‌تواند به بهبود موهای شما از داخل کمک کند، زیرا آن‌ها پر از مواد مغذی و پروتئین هستند. مصرف مکمل امگا منبع مطمئن، همراه با آنتی اکسیدان‌ها، به بهبود تراکم و قطر مو کمک می‌کند. همچنین ریزش مو را کاهش می‌دهد. اسیدهای چرب امگا به سلول‌های شما کمک می‌کنند تا به درستی کار کنند و می‌توانند ایمنی را تقویت کنند و منجر به سلامت کلی شوند. شما باید دوز توصیه شده سازنده را دنبال کنید و قبل از وارد کردن مکمل‌های جدید به رژیم غذایی خود با پزشک خود مشورت کنید.

7. مورینگا

روغن مورینگا برای موهای خشک خوب عمل می‌کند. حاوی اسید اولئیک است که آن را به یک مرطوب کننده خوب برای مو تبدیل می‌کند. استفاده از این روغن را با روغن حامل مانند بادام توصیه می‌شود.

8. اسطوخودوس

دارای خواص ضد میکروبی است که به خلاص شدن از شر عفونت‌ها و شوره سر از پوست سر کمک می‌کند.

روغن اسطوخودوس

این روغن همچنین پوست سر را تسکین می‌دهد تا با پوست و موی خشک مبارزه کند و موهای شما صاف و مرتب به نظر برسد.

مریم تقی نژاد
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *