8 قدم برای زیبایی بی حد و مرز، صفر تا صد مراحل آرایش و زیبایی

9 قدم برای زیبایی بی حد و مرز، صفر تا صد مراحل آرایش و زیبایی

نداشتن ترتیبی برای آرایش و زیبایی با توجه به وجود محصولات آرایشی بی‌شمار، می‌تواند یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های بانوان باشد. اگر شما برای اولین بار آرایش می‌کنید وجود محصولات متعدد آرایشی باعث سردرگمی شما خواهد شد، از طرفی به نظر می‌رسد که همه، از جمله متخصصان، در مورد ترتیب صحیح استفاده از آرایش اتفاق نظر ندارند. خبر خوب این است که بیش از یک روش برای استفاده از آرایش وجود دارد که باعث زیبایی و صیقلی جلوه دادن پوست و صورت شما می‌شود.

بنابراین ما در این بخش از آموزش‌های یکتا آنلاین، در مورد نحوه استفاده از آرایش صحیح تحقیق کرده‌ایم و چند نکته را آموختیم که در این مطلب به اشتراک خواهیم گذاشت.

ترتیب صحیح آرایش و زیبایی صورت
  • پاکسازی صورت
  • استفاده از پرایمر
  • کرم پودر
  • کانسیلر
  • رژگونه و هایلایتــر
  • آرایش لب
  • آرایش چشم
  • فیکس کردن آرایش
پاکسازی صورت و استفاده از مرطوب کننده

در ابتدای کار باید صورتتان را شستشو دهید بسیار مهم است که قبل از آرایش صورتتان را پاکسازی کنید. اگر در ابتدای روز این عمل را انجام می‌دهید به یاد داشته باشید بعد از شستشوی صورتتان مرطوب کننده بزنید با این کار از خشک شدن پوست جلوگیری می‌کنید.

نکته: فراموش نکنید که همیشه در انتهای روز، باید آرایش‌تان را پاک کنید و هرگز با آرایش نخوابید. خوابیدن با آرایش باعث می‌شود که منافذ پوست‌تان بسته شود. در نتیجه، احتمال جوش زدن، ایجاد لک و چین و چروک پوست، بیشتر می‌شود.

استفاده از پرایمر

پرایمز یکی از محصولات آرایش و زیبایی است. همان‌طور که از نام آن پیداست وظیفه پرایمر، آماده کردن پوست و ایجاد یک زمینه صاف و یکدست برای آرایش صورت است. با استفاده از پرایمر پوستتان را آماده کنید تا آرایش یکدست‌تری داشته باشید.

برای داشتن یک پوست صاف و شفاف استفاده از پرایمر یا همان زیرساز آرایش لازم است. پرایمر صورت، درست بعد از کرم مرطوب کننده مناسب پوستتان استفاده می‌شود و پس از آن، می‌توانید کرم پودر را به پوست خود اضافه کنید. نکته‌ای که در مورد پرایمر وجود دارد، این است که نیازی نیست آن را به همه جای پوست خود بمالید و تنها قسمت‌های دارای منافذ باز پوست و چرب صورت کافی است.

کرم پودر

یکی از روش‌های پنهان‌سازی پوست‌های کدر و تیره از دید مردم استفاده از کرم پودرهاست. این ماده آرایشی می‌تواند سریع صورت شما را روشن کرده و به پوست شما شادابی و طراوت خاصــی دهد. مخصوصاً زمانیکه از بی‌خوابی رنج می‌برید یک کرم پودر خوب می‌تواند چهره خسته شما را به یک صورت شاداب تبدیل کند. کرم پودر به منظور زیرسازی و پایه‌ی آرایش استفاده می‌شود تا به اصطلاح، پوستــی صاف و یکدست داشته باشید.

کانسیلر

کانسیلرها، پودر فشرده به رنگ روشن هستند که قبل از کرم پودر در آرایش استفاده می‌شوند. انواع مختلفــی از کانسیلرها در بازار موجود است. رنگ کانسیلر باید یک درجه روشن‌تر از کرم پودر استفاده شده باشد. اگر درجه رنگ کانسیلر خیلی روشن‌تر از کرم پودر باشد لکه‌های تیره را به جای پوشاندن، تیره‌تر نشان می‌دهد. لکه‌های پوست و سیاهی زیر چشم‌ها را با استفاده از یک کانسیلر خوب کاور دهید.

رژ گونه و هایلایتر

استفاده از هایلایتر باعث می‌شود تا چشم‌های شما بازتر، جزئیات چهره بیشتر و تقارن کلی چهره شما تا حد محسوسی افزایش پیدا کند. در واقع برای برجسته‌سازی گونه و نقاط مورد نظر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

آرایش لب

آرایش لب یکی از آیتم‌های مهم زیبایی و برای تکمیل زیبایی صورت بعد از آرایش است. لب‌ها در زیبایی چهره تاثیر زیادی دارند بنابراین می‌توان با کمی تبحر و آرایش درست و با استفاده از خط لب به لب‌ها فرمی شکیل داد و به زیبایی صورت افزود. همچنین می‌توانید با کمک میکاپ کردن لب‌ها عیب‌های موجود در لب‌هایتان را بپوشانید. قبل از هر چیزی بوسیله دادم لب، لب‌ها را  مرطوب و بعد رژلب بزنید.

آرایش چشم

آرایش چشم بر اساس شکل چشم‌ها صورت می‌گیرد. مرحله آرایش چشم‌ها شامل سایه، خط چشم، ریمل است. به دلیل نقش مهم چشم‌ها در زیبایی، نوع آرایش چشم‌ها تاثیر بسیاری در زیبایی آرایش و چهره دارد. از این رو در آرایش آنها باید حساسیت زیادی به خرج داد. اگر به مدل‌های قبل و بعد آرایش خانم‌ها توجه کنید متوجه می‌شوید که بیشترین تغییر آنها به دلیل آرایش زیبای چشمان آنها است.

مدل آرایش چشم به رنگ و مدل چشم‌ها بستگــی دارد. انتخاب یک مدل آرایش چشم مناسب نه تنها باعث زیبا به نظر رسیدن چشم‌ها می‌شود بلکه باعث تغییر دراندازه چشم‌ها و کوچک و بزرگ به نظر رسیدن آنها می‌شود. بعنوان مثال رنگ‌های روشن باعث بزرگتر به نظر رسیدن چشم‌ها شده و رنگ‌های تیره هم باعث کوچکتــر به نظر رسیدن آنها می‌شود.

فیکس کردن آرایش

برای تثبیت و ماندگاری بیشتر آرایش، بهتر است از فیکس کننده‌های آرایشــی استفاده کنید، تا هم آرایش شما ظاهر بهتری داشته باشد و هم نیازی به تمدید مجدد آرایش نداشته باشید. می‌توانید با استفاده از پودر یا اسپری فیکس یا حتی پنکیک آرایشتان را فیکس کنید.

مریم تقی نژاد
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *